25 paź 2014

Czy ja mówię po niemiecku?

Czasem ktoś mnie zaskoczy tym pytaniem, na które w zasadzie powinnam odpowiedzieć, że owszem, mówię i to dość dobrze.

Ale dzisiaj przeczytałam pewną historyjkę po niemiecku i.... nie potrafię pewnego słowa powtórzyć! Mało tego, nie potrafię płynnie przeczytać!!!

Takie słówko:
Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengitterkofferattentäter 

A historyjka jest następująca:

Pewnego dnia, Hotentoci (Hottentotten) zatrzymują mordercę (Attentäter), oskarżonego o zabójstwo pewnej matki (Mutter) hotentockiej (Hottentottenmutter), która w dodatku jest matką miejscowego głupka i jąkały (Stottertrottel).
Taka matka po niemiecku zwie się Hottentottenstottertrottelmutter, zaś jej zabójca nazywa się Hottentottenstottertrottelmutterattentäter.
Policja schwytała mordercę i umieściła go prowizorycznie w kufrze na kangury (Beutelrattenlattengitterkoffer), lecz więźniowi udaje się uciec.
Rozpoczynają się poszukiwania.
Po chwili do wodza przybiega hotentocki wojownik krzycząc:
— Złapałem zabójcę! (Attentäter).
— Tak? Jakiego zabójcę? — pyta wódz.
Beutelrattenlattengitterkofferattentäter — odpowiada wojownik.
— Jak to? Tego zabójcę, który jest w klatce z plecionki, na kangury? — pyta hotentocki wódz.
— Tak — odpowiada tubylec — to jest ten Hottentottenstottertrottelmutterattentäter (zabójca hotentockiej matki głupka i jąkały).
— Aha! — rzecze wódz Hotentotów - trzeba było od razu mówić, że schwytałeś Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengitterkofferattentäter!

youtube pomaga to wymówić

Mówię czy nie mówię oto jest pytanie :)))))))

3 komentarze:

  1. haha :D to jest niewypowiadalne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A mówią, że język niemiecki jest dosyć prosty. Widząc takie kwiatki chyba już wiem, dlaczego tak trudno wchodzi mi jego nauka ;)
    W wolnej chwili zapraszam na mój nowy blog - również emigrantki w Niemczech.
    http://legalnaimigrantka.blogspot.de/

    Pozdrawiam z Nadrenii Północnej Westfalii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite jest to słowo, przed chwilą pokazałem synowi który się uczy krótkich słówek do testu z niemieckiego - był pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...