4 sty 2011

Znowu nowy BOM! (gwiazdki)

Najpierw (niewtajemniczonym jeszcze) wyjaśnię co to jest BOM:
jest to "blok miesiąca" - po angielsku "Block of the month". Na czyjejś stronie lub blogu, co miesiąc, udostępniane są nowe wzory. Z tych poszczególnych wzorów po roku (lub krócej, lub dłużej) zszywa się cały patchwork. Potem się patchwork pikuje i powstaje "Quilt".
Ja do tej pory uczestniczyłam w szyciu "Baltimore Bliss", teraz mam ochotę szyć "Fiesta!", no i zastanawiam się nad gwiazdowym quiltem Uli Lenz.

Do quiltu Uli Lenz uszyłam na razie na próbę pierwszą gwiazdkę z materiałów przypadkowych. Wygląda tak:


Ponieważ była to tylko próba, to od razu zszyłam trzy warstwy: top, włóknina, podszewka i mogę teraz używać sześciokąta jako podkładkę pod kubek :)

4 komentarze:

  1. Basiu, jeżeli się zdecydujesz na szycie u Uli Lenz, to ja moge z Tobą szyć. Nie wiem jaki będzie stopień trudności pozostałych gwiazd ale ta wydaje sie dość prosta. Powiedz mi, czy trzymasz się wymiarów które podane są na blogu? Ja sobie narysowałam po swojemu bo mam zepsutą drukarkę. Te oryginalne rozmiary są dość małe, łatwiej szyłoby sie większe no ale nie wiadomo czy każdy wzór będzie można narysować po swojemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. to ja będę tylko podziwiać i może za jakiś czas tez spróbuje w jakimś BOM wziąć udział. Próbny blok świetny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ten wzor wydrukowalam i szylam na papierze (wg. liczb). Te kawalki sa rzeczywiscie male. ale na papierze da sie uszyc. Nawet powiedzialabym, ze jest to dosc latwe! Te gwiazdy trzeba szyc tak, zeby zszywac po trzy czesci (trojkaty) i takie dwie polowki gwiazdy zostawic do uszycia calosci. Wtedy zszywa sie tylko poziome pasy bez tzw. Y-szwow. Nastepne gwiazdy maja byc tez takie latwe :) Jezeli bede szyla, to ze skrawkow, bo ja wlasciwie posiadam prawie wylacznie kawalki. Nawet te srodkowe uzupelniajace trojkaty beda chyba kolorowe. No ale zobaczymy...
    Nie napisalam ci w sprawie Fiesty! ze mozna te aplikacje tez na maszynie przyszywac, Jest to szybsze i moze latwiejsze. Ale ja nie mam takiej maszyny, wiec zostaja mi wlasne paluszki :)))

    A w sprawie drukowania wzorow, to ja np. informowalam sie w punkcie ksero, czy tez drukuja, i mozna sobie troche nazbierac i w takim punkcie drukowac. Drogo nie biora i jest to tez jakies wyjscie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że na papierze bym szyła.W punkcie ksero robiłam wydruki "słoneczek", bo ściągniete z internetu były malutkie. Na razie ich nie szyję, ale w planie mam.
    Sposób szycia gwiazd dwa razy po trzy części znam, zorientowałam sie oglądając wzory, że tutaj tez o to chodzi.
    No nie wiem.... A Ty będziesz szyła?
    Fiesta mnie jakoś nie kręci. Może dlatego, że nie lubie szyć ręcznie aplikacji. Ręcznie to ja tylko hexagon wieczorami, ale to prościzna.

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...