17 lut 2010

Dear Jane - klasyka patchworku

Co może się stać, gdy nauczycielka patchworku, żyjąca w XX wieku, zobaczy w muzeum patchwork z XIX wieku - patchwork uszyty w roku 1863 przez Jane A. Stickle?
O właśnie taki:


Brenda Menges Papadakis (Ameryka) zobaczyła i zakochała się :)
Dokładnie odtwarza (odrysowuje) każdy z 225 bloków (169 kwadraty, 52 trójkąty, 4 romby) i wydaje książkę z tymi wzorami, fotografiami i listami od siebie do nieżyjącej już Jane.
Książka nosi tytuł "Dear Jane" i jest niezbędną pozycją w biblioteczce każdej fanatyczki patchworku.
Oczywiście każda z nich "musi" raz w życiu uszyć swój "Dear Jane". Każdy z nich zachowuje oryginalną wielkość, oryginalne bloki, różnią się jedynie doborem kolorów - są kolorowe, dwubarwne, pastelowe, tęczowe, ale też uszyte z dokładnie takich materiałów, jak w oryginale.

Mój DJ miał być dwukolorowy: tło jasnozielone, pastelowe, drugi kolor to różne odcienie niebieskiego. Po uszyciu 13 bloków stwierdziłam, że zestaw kolorów nie podoba mi się :)
Muszę zacząć od początku i zdecyduję się chyba na wielobarwny.

Tu są moje bloki zielono-niebieskie:


A1
 
A2 
A3
A4
A5
 
A6


2 komentarze:

  1. Hallo Basiu,

    Ty to jestes dalej jak ja, ja dopiero przy drugim kwadracie, i juz niedlugo uplywa pierwszy rok.

    Ja juz duzo Baby Janes wiedzialam i mysle, ze Twoje kolory beda pasowaly. Moje tlo bedzie tez w tej jednej farbie, te inne materialy repro. Popatz u Quitjule, ona uszyla tez dwukolorowy Baby Jane, niebiesko-bezowy.

    Pozdrawiam
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie ja też chciałam dwukolorowy, ale te kolory jakoś mi "nie leżą", dlatego przystopowałam. Poczekamy, zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...